Naar midden van Chili - Reisverslag uit Pucón, Chili van Arjan - WaarBenJij.nu Naar midden van Chili - Reisverslag uit Pucón, Chili van Arjan - WaarBenJij.nu

Naar midden van Chili

Blijf op de hoogte en volg Arjan

03 November 2015 | Chili, Pucón

Beunos noche,

Bij jullie al goedenacht maar bij mij nog avond. Even rustig geweest. Zaterdag en zondag waren reisdagen.

Op zaterdag nog wel genoten van santiago de chile (hoofdstad). Naar park geweest ter herdenking van schrikbewind Pinochet van 1974-1990. Kon tussen de twee vluchten nog net naar dit park.

Zondag ik pucon aangekomen ongeveer in midden van Chili. Heerlijk relaxte sfeer in de hostel waar ik nu ben. Ben wel 1 van de oudsten maar dat gaat goed.

Vandaag op maandag een hike naar 1 van de 3 vulkanenen gemaakt. Mooie ervaring zie foto d. Geweldige natuur en mooie. Inspanning van 1300 naar 2300 mtr klimmen,

Blijf hier wrsch nog 1-2 dgn en dan door naar zuiden

Gr vanuit zonnig Chili

Arjan

  • 03 November 2015 - 07:59

    Marleen:

    Geniet van de mooie natuur!!

  • 03 November 2015 - 17:59

    Mirjam Jager:

    hoi Arjan,

    ja, vulkanen zijn altijd bijzonder; iets magisch eigenlijk. Ik heb in Nieuwzeeland de Tongarrrocrossing gelopen: een hike van 8 acht uur dwars door de vulkaan. De pampasgrassen, de heide die in bloei stond, de azuur blauwe meertjes; super. Als fietser zijnde was zo'n zware hike minder maar de natuurelementen als ook de vrolijke mensen die ik tegen kwam maakten veel goed.

    Hier in zuidlimburg is het genieten; natuurlijk niet zo spannend en avontuurlijk als bij jou, maar toch. Het is nog steeds 22 graden; ik heb inmiddels een bruine kop! en dat in november. Blauwe lucht, korte broek en dat in heuvelachtig coulissenlandschap met de mooie herfstkleuren en Belgisch bier ...

    Lang leve de gps ... een groot deel van de wandelroutes heb ik net over de grens in België bij elkaar gezocht. Ik moet altijd wel lachen om die Belgen. De tuinen zijn niet zo netjes aangeharkt als in Nederland, de huizen zijn wel iets onderhouden, maar ogen soms toch bouwvallig, de elektra loopt met palen en draden boven de grond, het Belgische wegdek; lekker kneuterig allemaal. En ik snap die stomme Belgen niet, dat ze niet meeliften op het succes van Zuidlimburg. Met al haar gemarkeerde wandel- en fietsroutes heeft het het zuiden van het land een economische boost gegeven terwijl net over de grens het arme troef is en de jonge bevolking weg trekt.

    Oh enne, mocht de hike in Ommen/Giethmen op 22 november wat kort dag na jouw vakantie zijn ... ik organiseer em vast nog wel een keer want de route blijft voor herhaling vatbaar. Of we kunnen natuurlijk ook samen een keer op stap. Ik begrijp dat je zo vlak na je vakantie je vakantiezooi op orde wilt hebben, lekker relaxt thuis komen en niet meteen aan wandelafspraken wilt denken.

    groetjes, have fun en leef braaf.
    Mirjam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Arjan

Actief sinds 25 Okt. 2015
Verslag gelezen: 75
Totaal aantal bezoekers 3088

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2015 - 20 November 2015

Chili & Argentinie

Landen bezocht: